Leveringstid: 1-2 hverdage
GRATIS fragt & retur på tøj
60 dages fuld returret
Kundeservice 72 28 95 95

MINDFUL PILATES & MEDITATIV AFSPÆNDING - RO, BEVIDST NÆRVÆR OG FORDYBELSE I HUMLEBÆK

Arrangør:Energi & Krop www.kristinegraa.dk
Placering:HUMLEBÆK
Fra:21/11/2017 kl. 15:00
Til:19/12/2017 kl. 18:00
Antal visninger:252

Mindful Pilates & Meditativ Afspænding – ro, bevidst nærvær, fordybelse og selvheling.

Læs venligst udtalelser fra holddeltagere og klienter under cases på www.kristinegraa.dk

Kontakt mig for hold og workshops i Mindful Pilates & Meditativ afspændning i forbindelse med firmaarrangementer og lignende.

 

SMÅ OG EKSKLUSIVE HOLD MED KUN 4 DELTAGERE

- Starter løbende i Humlebæk med udsigt over Øresund

- Tilmelding NU på www.kristinegraa.dk

- Du betaler kun for eet forløb ad gangen, så der er ingen månedlig binding

- Pause følger helligdage og skoleferier

 

MANDAGE: 15.00 – 16.15 og 16.30 – 17.45

TIRSDAGE: 15.00 – 16.15 og 16.30 – 17.45

ONSDAGE: 15.00 – 16.15 og 16.30 – 17.45

 

PILATES* HOLD:

MINDFUL BEVÆGELSE MED RO, BEVIDST NÆRVÆR OG FORDYBELSE

HENSYNTAGENDE KUN 4 deltagere pr. hold. Pilates for begyndere og let øvede til øvede – med fokus på vejrtrækning, kropsbevidsthed, balance, stabilitet, styrke og smidighed samt udspænding/afspænding af bindevæv/fascier**. Skift mellem mere og mindre krævende øvelser i 60 min. Ruller, små og mellemstore bolde indgår – bl.a. for bedre at kunne afspænde muskel- og bindevæv, så de til sammen kan opnå mere styrke og smidighed.

Herefter 15 min. guidet afspænding med elementer fra mindfulness*** og meditation.

 

AFSPÆNDINGSHOLD:

MINDFUL OG MEDITATIV AFSLAPNING – RO, BEVIDST NÆRVÆR OG FORDYBELSE

Små hold. Guidet afspænding med elementer fra mindfulness og meditation.

 

*PILATES hos Klinik for Energi & Krop

Er for dig som ønsker at træne individuelt eller på et mindre hold med max. 4 deltagere i 1 time med efterfølgende guidet meditativ afspænding.

Er for dig som ønsker, at der tages speciel hensyn til netop dit niveau og dine skavanker hvad enten det handler om din ryg, nakke, skuldre, bækken, bækkenbund, dårlig holdning eller lignende.

Er også for dig som leder efter en træningsform for kroppen som helhed snarere end at fokusere på problemområder.

Er for dig som ønsker kyndig vejledning blandet med fysioterapeutisk viden og erfaring.

Al undervisning og træning ledes af autoriseret fysioterapeut med mange års erfaring indenfor faget og med løbende videreuddannelse blandt andet inden for både fysio pilates og pilates.

Pilates er en blid, sikker og effektiv træningsform med rolige bevægelser og opmærksomheden rettet mod åndedrættet, holdning, stabilitet, balance og kvalitet. Pilates forebygger – styrker og smidiggør din krop og giver øget kropsbevidsthed. Du får en bedre holding og bliver mere bevidst om at anvende kroppen hensigtsmæssigt – også i hverdagen. Pilates handler om at få styrket de små, dybe og udholdende muskler i blandt andet bækkenbund, ryg og mave – dit muskelkorset – og få stabiliseret bækkenet, således at der skabes en stærk kerne, der beskytter rygsøjle og skelet.

Du kan hurtigt mærke en positiv ændring i energi og krop, når du træner regelmæssigt og mindfult ud fra Pilates principperne og afslutter træningen med en dybdegående guidet afspænding med elementer fra mindfulness og meditation.

 

**Bindevævet hedder også fascia-vævet. Det er ét stort fintmasket og sofistikeret spindelvæv fra top til tå i lange kæder gennem hele kroppen. Det varierer i tykkelse, styrke og funktion, afhængigt af hvor det ligger i kroppen. Det har et meget stort antal nerveender og sansereceptorer, nogle siger seks gange flere end i musklerne. Det fornyer sig selv meget langsomt. På ca. 2 år er kun ca. 75 % af det fornyet, formentlig pga. ringe blodcirkulation. Det er meget væskeholdigt, og når det tørrer ud, skaber det problemer. Bindevævstræning er det bedste middel til at skaffe væske til bindevævet.

 

***Mindfulness er bevidst nærvær – det vil sige, at du er opmærksom på, hvad du er opmærksom på, lige nu, i dette øjeblik – og med en intention om ikke at dømme dette. Mindfulness kan være med til at regulere dit stressniveau.

 

”Mindfulness – evnen til bevidst nærvær i nuet – er en almen kapacitet ved den menneskelige bevidsthed. Forskning har vist, at dette iboende potentiale kan udvikles og forbedres over tid gennem intensiv og systematisk meditationstræning. Der er tale om en anden måde at bruge opmærksomheden på – en måde som kan være en virksom modvægt til en række psykiske og fysiske belastninger, som f.eks. stress, angst, kronisk smerte og depression. Ud over den kliniske og terapeutiske brug af mindfulness er der også i vor tid erfaring for at den meditative opmærksomhed kan vise vej til en mere essentiel livskvalitet, hvor indre ressourcer til empati, glæde, frihedsfølelse og meningsfylde kan afdækkes.” (Jens-Erik Risom)


Bliv kontaktet




Skriv de bogstaver/tal du ser på billedet






FIND YOGA



Se alle yoga steder

Gratis E-bøger